utorak, 2. kolovoza 2011.

Vjertuoz

"Vjertuoz". "Gospodar od ljudi". Čovjek u koga se "srjeća namurala". Zaljubljenik u život, hranu, žene, radost. Domišljat, sposoban i okretan kao vidra (!), savitljiv i čvrst poput bambusa. Poslušan, ništa ne odbija, spreman pokoriti se fortunalima i neverama samo da bi okrenuo jedra na drugu stranu i vješto ih okrenuo u svoju korist a da nikome ne naudi (jedino da ih nauči pameti!). E, dragi moji – to vam je Pomet.

Ma se trijeba s brjemenom akomodavat; trijeba je bit vjertouzu tko hoće renjat na svijetu. Kralj je čovjek od ljudi kad se umije vladat. Nije ga imat dinar, er vidim mnoge s dinarmi potištene; nije ga bit doktur, er vidim mnoge te brigate fantastike; nije ga bit junak s mačem u ruci, er su ti većekrat ali ubijeni ali ih su pune tamnice, nije ga bit poeta ni komedije umjet činit, er tizijem svak ore i na svaki ga pijer hoće operat, kao bastaha, a umjesto zahvaljenja da mu reku: "Ne valja ništa, iždeni!", i da mu neprijatelji ostanu; nije ga bit mužik, er tizijeh druzi čine pjet kad veću volju plakat imaju.

Trijeba je bit pacijent i ugodit zlu brjemenu da se pak dobro brijeme uživa. Svakijem kami! Maro mi prijeti, a ja mu se s baretom u ruci klanjam; Tudešak me, moj idol, dviže s trpeze, s delicija! Srcem mučno idem - čijerom volontijero. I tko k meni dođe: "Pomete, opravi mi", - opravljam! "Pođ' za mene", - idem; konselj mi pita, - umijem mu ga dati; psuje me, - podnosim; ruga se mnom, - za dobro uzimljem. Ovaki ljudi renjaju! A merita moj profumani trbuh da mu vjerno služim. Sve sam ove galantarije za njega naučio, er me nigda ne izdava na dobru obroku; vazda je bio pripravljen, dispos ponijet.

Inspiriran Držićevim remek-djelom "Dundo Maroje", svakom napisanom riječi, duhovitošću, obratima, bogatstvom likova, leksikografskim šarenilom, bacio sam se na ilustriranje. Primjeri ilustracija doći će kasnije, zasad ću samo reći da se radi o vrlo složenom :-) iskustvu – jednom sve ide samo od sebe, a drugi put radim po nekoliko sati i sve završi u smeću.




Nema komentara:

Objavi komentar